Znacie jakieś podobne produkcje? Typu "Wszyscy ludzie prezydenta" i "Stan gry", gdzie dziennikarze pracują nad jakąś aferą itp.
Skandynawska ekranizacja Millenium Stiega Larssona oraz hollywoodzka Dziewczyna z tatuażem.
Pierwsza strona, serial Newsroom, Zodiak reż. Fincher, Frost/Nixon, Good Night, and Good Luck.
Mammon na wzór, którego zrobiono pakt jest lepszy ;)
http://www.filmweb.pl/serial/Uk%C5%82ad-2014-698800
W podobnym stylu, na podstawie rzeczywistych wydarzen i o aferach o podobnej sile razenia : klasyczny juz "Wszyscy ludzie prezydenta" i doskonaly "Wyrok za prawde".
Millennium: Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet/ Millennium: Dziewczyna, która igrała z ogniem/ Millennium: Zamek z piasku, który runął
a że nikt nie wymienil filmu The Insider, gdzie gral Russell Crow i Al Pacino, polecam
Może nie jest to typowe kino sensacyjne ( no może z lekką domieszką ) ale nie widzę by ktoś wymienił ale tematyka podobna
Zawód: Dziennikarz
http://www.filmweb.pl/film/Zaw%C3%B3d%3A+Dziennikarz-1994-10710
Kocham kłopoty
http://www.filmweb.pl/film/Kocham+k%C5%82opoty-1994-6800
nie wiem, czy "Trzy dni kondora" by się nadawaly; daaawno ogladalem, ale kojarze jakiś dziennikarzy
Ale Joe Turner w pewnym momencie ze zwierzyny staje się myśliwym i prowadzi śledztwo, którego wyniki ma zamiar przekazać do New York Times'a, czyli właściwie masz rację :)
Ja polecam ze swojej strony "Idy marcowe", dobry też jest film "Wszyscy ludzie króla".
ja polecam http://www.filmweb.pl/film/Zaw%C3%B3d%3A+Dziennikarz-1994-10710 . The paper troszkę mniej poważny ale także główna role gra Keaton.
I Polacy moga pochwalic sie podobna tematyka. "Lowcy skor"o slynnej aferze lodzkiej z Bednarkiem w roli glownej.
"Podsłuch" Coppoli - podobnie jak w przypadku "Trzy Dni Kondora" - Hackman gra wprawdzie speca od podsłuchów, ale prowadzi równocześnie śledztwo, jak dziennikarz.
"Ojcowie nasi" - ta sama sprawa co w "Spotlight". Film w Polsce bardzo ciężko zobaczyć... Takie dziesiątki tysięcy jak "Spotlight" go nie oglądały...
Cartel Land (2015) może. Dziwne ze ludzie wola ogladac filmy z pedofilami niz o sasiadach z Meksyku.
"SYNDYKAT ZBRODNI" Alana J. Pakuli,
"Klute" Alana J. Pakuli,
"CHIŃSKI SYNDROM" Jamesa Bridgesa,
"Zaginiony", "Z" i "Pozytywka" Costy Gavrasa,
"Dzwonić Northside 777" Henry'ego Hathawaya,
"Lęk pierwotny" Gregory'ego Hoblita,
"As w potrzasku" Billy'ego Wildera
Tutaj piszę o kilku podobnych filmach, m.in. "Wątpliwość" czy "Uśpieni". http://pozycjeobowiazkowe.blogspot.com/2016/03/spotlight-koscio-obnazony.html